Arkisto

Paras kauppa on asiakkaan kauppa

Ari Rossi vastaa Norjaan, Tanskaan, Ruotsiin ja Islantiin sijoittuvien asiakkaiden palvelemisesta

Ari Rossi on ollut meillä myyntipäällikkönä jo useamman vuoden. Hän vastaa Norjaan, Tanskaan, Ruotsiin ja Islantiin sijoittuvien asiakkaiden palvelemisesta.

Myyjän työpäivään kuuluu tietysti tuotteiden esittelyä ja tarjousten tekemistä asiakkaille. Myyntihenkilön tärkeimmäksi ominaisuudeksi Ari nostaa kuitenkin läsnäolon taidon. – Haluan olla helposti lähestyttävissä ja vastaan nopeasti yhteydenottoihin, Ari sanoo. – Pyrin siihen, että olisin se ensimmäinen henkilö, jolle asiakas soittaa tarvitessaan tuotteita omien asiakkaidensa projekteihin, hän jatkaa. – Pidän tietysti asiakkaat jatkuvasti ajan tasalla, mutta toimin heidän omista lähtökohdistaan. Asiakkaani myös tietävät sen, Ari sanoo.

– Tärkein tehtäväni on oikeastaan auttaa asiakasta tekemään kauppa. Parhaat kokemukset tässä työssä ovat tulleet silloin, kun olen ollut asiakkaan luona ratkomassa jotain ongelmaa. On jouduttu yhdessä näkemään vähän vaivaa, ja sitten ratkaisu on löytynyt, ja yhdessä asiakkaan kanssa on voitettu projekti. Se tuntuu kyllä hyvältä, Ari myöntää. Ilon hetkiä ovat myös uusien Idescon tuotteiden lanseeraukset. Esimerkkinä tästä Ari mainitsee Idesco ID:n julkistuksen ja SECTECH-messujen yhteydessä saadun palkinnon. – Kun näin ihmisten aidon innostuksen tästä uudenlaisesta mobiilitunnistusratkaisusta, olin kiitollinen ja ylpeä, Ari sanoo.

Ari odottelee innolla, että asiakkaiden luokse pääsisi jatkossa useammin rajoitusten hiljalleen väistyessä. Sillä välin hän palvelee asiakkaita lähinnä Muuramesta käsin, jossa hän vaimonsa kanssa asuu. Työn vastapainoksi Ari joogaa, golfaa, lukee ja metsästää. Metsästyskaveriksi on hiljattain liittynyt karkeakarvaisen mäyräkoiran pentu Raffi, jota Ari parhaillaan opettaa metsäjäniksen ja rusakon jäljille.